🔴 zakres działań: strategia marki & komunikacji, nowe pozycjonowanie marki
🔴 zespół projektowy: Katarzyna Wojciechowska (strateg), Alicja Polewko – Leniart (content), Marcin Błoniarz (kv)
Kiedy marka słynie z prostoty, jak wprowadzić produkt, który aspiruje do klasy premium – i nie stracić tożsamości? BLAS od lat budował pozycję dzięki prostemu przekazowi, solidnemu produktowi i mocnemu zakorzenieniu w segmencie ekonomicznym. Ale pojawiła się szansa – i wyzwanie – by otworzyć nowy rozdział.
To historia o tym, jak strategicznie połączyć dwa światy: masowy i aspiracyjny. I nie tylko zachować spójność marki, ale wynieść ją na wyższy poziom.
Wyzwanie
BLAS to marka z wyrazistym DNA. Produkowana w Polsce, oparta na solidności i prostocie, z komunikatem: „Po prostu drzwi” – szybkie w montażu, tanie, trwałe, dla klientów, którzy nie chcą komplikować remontu bardziej, niż muszą.
Jednak dynamicznie zmieniający się rynek i ambicje właściciela – DOORsystem, producenta i dystrybutora stolarki otworowej – doprowadziły do decyzji o wprowadzeniu nowej linii drzwi aluminiowych. Nowy segment:
- z możliwością szerokiej personalizacji (np. paleta RAL),
- o wyższej cenie (5–50 tys. zł),
- z automatyzacją produkcji, która pozwala konkurować cenowo w segmencie premium.
Problem? Ten produkt nie mieścił się w dotychczasowej narracji marki BLAS.
Dylemat strategiczny
Na stole pojawiły się dwie opcje:
- Stworzyć zupełnie nową markę drzwi aluminiowych.
- Zintegrować nową ofertę w ramach istniejącej marki BLAS.
Integracja tak różnych produktów (drzwi stalowe i aluminiowe) nie była łatwa – początkowo zespół miał obawy, czy nie rozwodni to głównego przekazu. Kluczowy był moment, w którym uświadomiliśmy sobie, że siła BLAS leży nie w „tanim produkcie”, ale w wartości: prostocie, kompletności i wiarygodności.
To, co z pozoru dzieliło, udało się pogodzić. Zmieniając nie istotę marki, ale sposób jej opowiadania.
Kierunek: nowa architektura marki
Zaprojektowaliśmy nową, trzystopniową strukturę kolekcji BLAS:
- BASIC – drzwi stalowe, esencja prostoty i funkcjonalności
- BASIC+ – drzwi aluminiowo-stalowe
- PREMIUM – drzwi aluminiowe: designerskie, ciepłe, nowoczesne

Największym wyzwaniem nie było stworzenie nowej komunikacji premium. Największym wyzwaniem było zrobić to tak, by nie zatracić tożsamości marki, która od lat była blisko ludzi. Chodziło o to, żeby nie zbudować nowej narracji – tylko nową warstwę tej samej opowieści.
Alicja Polewko-Leniart

Content Manager

Weryfikacja kierunku, czyli co powiedzieli kontrahenci marki
Zanim ruszyliśmy dalej, zapytaliśmy naszych najważniejszych partnerów – Autoryzowane Punkty Sprzedaży (APS) – czy w ich salonach jest przestrzeń na markę premium.
Wynik? Ponad 75% odpowiedziało: TAK.
To potwierdziło nie tylko sens biznesowy, ale i gotowość rynku na nowe rozwiązanie. Co ważne – odpowiedzi pochodziły z różnych regionów kraju, nie tylko dużych miast.

Kontekst rynkowy: analiza i trendy
Dodatkowo, analizując dane rynkowe i trendy*, zauważyliśmy:
KRÓTKI HORYZONT (2024–2025):
- Wygaszenie programu „Bezpieczny kredyt 2%” spowolniło akcję kredytową
- Osłabienie inwestycji budowlanych w Europie Zachodniej
- Utrzymujące się wysokie stopy procentowe, wysokie koszty kredytu
- Dynamiczny wzrost wynagrodzeń → presja na marże i konieczność optymalizacji kosztów
ŚREDNI HORYZONT:
- Utrzymujący się niedobór mieszkań w Polsce
- Rosnący udział renowacji w UE (dzięki polityce klimatycznej)
- Oczekiwany wzrost popytu krajowego przy stopniowym obniżaniu kosztów kredytu
- Wysokie koszty pracy i niskie bezrobocie → impuls do automatyzacji
Wniosek: produkt taki jak BLAS Premium, produkowany zautomatyzowanie, tańszy niż inne drzwi aluminiowe, a konkurencyjny względem drzwi drewnianych – idealnie wpisuje się w ten kontekst.
*na podstawie raportu „Przeczekać dekoniunkturę. Sytuacja polskiej branży stolarki otworowej”, październik 2024, Bank Pekao
Wnioski i dotychczasowe efekty
Do tej pory udało się zrealizować:
- nową strukturę kolekcji (BASIC, BASIC+, PREMIUM)
- odświeżenie kolorystyki i kierunku wizualnego
- koncepcję nowej strony głównej z podziałem ofert i strefą konfiguracji drzwi
- opracowanie platformy komunikacyjnej bazującej na haśle „Przyszłość zaczyna się od progu Twojego domu”
Wprowadzenie BLAS Premium wymagało nie tylko zmiany oferty – ale też kompletnego przedefiniowania komunikacji. Nie było możliwości kontynuowania przekazu „Po prostu drzwi” – hasła idealnego dla segmentu stalowego, ale niewystarczającego, by przekonać klientów szukających technologii, estetyki i prestiżu.
Każda z kolekcji zyskała własną, dopracowaną kolorystykę, co pozwala szybko odróżniać poziomy oferty i ułatwia kodowanie marki przez klienta. Natomiast nowa marka premium zyskała własną, aspiracyjną tożsamość.


Esencja marki stała się Big Ideą komunikacyjną:
Przyszłość zaczyna się od progu Twojego domu
To zdanie oddaje wszystko, co definiuje drzwi BLAS Premium – połączenie technologii i estetyki, funkcjonalności i emocji. To drzwi, które nie tylko chronią i izolują, ale też wprowadzają nowoczesność, design i trwałość do codziennego życia. Nie są tylko produktem – są przemyślaną innowacją, która w harmonii z architekturą buduje przestrzeń na lata.
O autorze

Alicja Polewko – Leniart
Specjalistka ds. komunikacji i marketingu z 5-letnim doświadczeniem w budowaniu strategii, zarządzaniu projektami oraz tworzeniu kampanii, które mówią więcej niż tysiąc słów. Z powodzeniem łączy świat analityki z emocją, plan z opowieścią, a działania offline z digitalową precyzją.
W swojej pracy skupia się na holistycznym podejściu do marek – od tworzenia strategii, przez wdrażanie rozwiązań UX, aż po koordynację sesji zdjęciowych i produkcję materiałów promocyjnych. Jej doświadczenie obejmuje m.in. skuteczne wprowadzenie marki H1N1 Eyewear na polski rynek, zarządzanie komunikacją dla Hotelu Senacki czy optymalizację działań dla Hotelu Kossak, które zaowocowały wzrostem ruchu na stronie o 120%.
Na co dzień pracuje z CMS-ami, zna podstawy HTML, potrafi analizować dane, ale jej największą siłą jest słowo – żyje nim, przekładając historie marek na język emocji, ludzi i doświadczeń.
Pasjonatka mody, polskiego rzemiosła i piękna, które nie mija. Czerpie z podróży, uważnych rozmów i codziennych odkryć.