Hotel Kossak – wzrost ruchu na stronie o 120% dzięki eksperckiemu contentowi. Case study

🔴 zakres działań: strona www

🔴 zespół projektowy: Joanna Wilk (strateg), Alicja Polewko – Leniart (content), Marcin Błoniarz (kv), Katarzyna Koryczan (PM)

Hotel Kossak to prestiżowy obiekt na krakowskim rynku hotelarskim. Klient zgłosił się do nas z chęcią poprawy dotarcia do klienta biznesowego i zwiększeniem promocji centrum konferencyjnego. Bardzo szybko okazało się, że jednym z powodów braków zapytań jest niedostosowana struktura www.  Postanowiliśmy to zmienić.

Wyzwanie: dopasowanie struktury www do założeń strategicznych

Hotel Kossak dysponował opracowanym dokumentem strategicznym, który jasno określał kierunki komunikacji marki oraz jej kluczowe grupy odbiorców. O ile kanały komunikacji, takie jak Facebook, LinkedIn, Instagram, newsletter czy materiały offline, były zgodne z założeniami strategii, o tyle najważniejsze miejsce lądowania – strona internetowa – nie spełniało tych wytycznych.

W B2B na 3 z 5 etapów lejka zakupowego to wyszukiwarka Google stanowi pierwsze miejsce styku klienta z marką. Właściwy przepływ grup zakupowych był więc konieczny. Bez dobrze przygotowanej strony działające reklamy nie przynosiły takiego efektu, jakiego każdy chciałby się spodziewać.

Główne problemy, które wymagały rozwiązania:

🔴 Brak spójności ze strategią – struktura strony nie odzwierciedlała strategicznego podziału na klientów biznesowych i indywidualnych, co utrudniało skuteczny przepływ ruchu. Użytkownicy opuszczali stronę przed dotarciem do kluczowych informacji, co wpływało na niższą efektywność działań marketingowych.

🔴 Ograniczenia technologiczne – konieczność pracy na gotowych modułach bez możliwości głębszej ingerencji w kod wymuszała kreatywne podejście do optymalizacji strony.

Efekt: zwiększona widoczność & natężenie ruchu

Dopracowanie ścieżek klientów, właściwe podpięcie analityki, a także śledzenie poprzez mapę cieplną ruchu klientów przyczyniło się do zmian w przepływie ruchu. Od stycznia do listopada zaobserwowaliśmy:

  • Wzrost sesji na stronie o 120% – optymalizacja struktury i lepsze dopasowanie treści znacząco zwiększyły ruch organiczny oraz efektywność działań marketingowych.
  • Wydłużenie czasu na stronie o 10% – użytkownicy dłużej eksplorowali ofertę, co potwierdza lepsze dopasowanie ścieżki użytkownika do ich potrzeb.
  • Zwiększenie liczby fraz kluczowych – poprawiliśmy widoczność w wyszukiwarce zarówno w zakresie zapytań biznesowych, jak i sezonowych związanych z rezerwacjami indywidualnymi.

Dzięki strategicznej przebudowie, Hotel Kossak nie tylko poprawił swoją widoczność w sieci, ale także uspójnił komunikację pomiędzy różnymi kanałami marketingowymi, co przełożyło się na większą skuteczność działań i lepsze doświadczenia użytkowników.

Strona w B2B pełni trochę rolę handlowca 24/h. Stad tak istotne jest, by znalazły się na niej kluczowe informacje.

Handlowiec przecież nie chce utrudniać życia klientowi, chce doprowadzić do sprzedaży. Celem strony jest zatem oszczędność czasu potencjalnego klienta, a także wzbudzenie zaufania. W obecnych czasach to chyba najcenniejsza waluta.

Alicja Polewko-Leniart

Rozwiązanie: przebudowa strony zgodnie z opracowanymi buyer personami, zaprojektowanie ścieżek klienta

Efekt: spójność komunikacyjna & zaplanowane działanie.

🔴 Klient indywidualny: skupiliśmy się na sezonowych ofertach, podkreśleniu unikalnej lokalizacji hotelu oraz wyróżnieniu emocjonalnych korzyści pobytu. Optymalizowaliśmy treści i CTA, by ułatwić proces rezerwacyjny.

🔴 Klient biznesowy: utworzyliśmy dedykowane podstrony rozdzielając ruch na klienta, który potrzebuje kompleksowego wsparcia, jak i tego, który szuka tylko sali na wynajem. Dla jednych i drugich utworzyliśmy ofertę PDF, która umożliwiła szybkie porównanie ofert.

🔴 SEO i struktura treści: opracowaliśmy nagłówki zgodnie z kluczowymi zapytaniami, a ilość treści dostosowaliśmy do potrzeb. Całość komunikacji została oparta na głównych problemach klienta.

problem klientaoferta Hotelu Kossak
brak dogodnej lokalizacjicentrum Krakowa z obłędnym widokiem na Wawel (możliwość połączenia konferencji z integracją)
problem z parkingiem współpraca z sąsiadującym parkingiem (wszystko załatwia personel hotelu)
odległość od lotniska/dworcatransfer organizowany przez hotel
słabe nagłośnienie i akustyka sal konferencyjnych nowe sale w pełni wyposażone i dostosowane do potrzeb
brak możliwości dostosowania ustawienia sali3 sale umożliwiające konfigurację dostosowaną do wielkości wydarzenia
problemy z cateringiem (gdzie zamówić)prestiżowa kuchnia na miejscu (finger food, lunch, uroczysta kolacja)
brak dedykowanego opiekuna wydarzeniawsparcie opiekuna dla wydarzenia na każdym etapie – od planowania po realizację
niejasna polityka cenowaprzejrzysta oferta dostępna do pobrania na stronie

Content w B2B: czyli najważniejsze jest wnętrze

Język

Tworząc treści na stronę Hotelu Kossak, od początku stawialiśmy na język, który działa na zmysły i buduje emocjonalną więź z odbiorcą. Zamiast standardowego, szablonowego opisu usług, postanowiliśmy bawić się słowem, obrazować pobyt i sprawić, by potencjalny gość już podczas czytania poczuł klimat hotelu. Dzięki temu komunikacja stała się bardziej angażująca i przyjazna.

Przykłady fraz, które wyróżniają narrację Hotelu Kossak?

  • Zdradź cel swojej podróży
  • Zobacz, jak może wyglądać Twój pobyt
  • Przestrzeń na miarę wielu wydarzeń
  • Uwielbiamy gościć
  • Stworzyliśmy inny wymiar domu

Każdy z komunikatów odwołuje się do indywidualnych potrzeb gości, niezależnie od tego, czy przyjeżdżają prywatnie, czy służbowo. W efekcie udało się stworzyć stronę, która nie tylko informuje, ale i inspiruje, podkreślając unikalny charakter Hotelu Kossak.

Obraz

Hotel Kossak to miejsce, gdzie gościnność nie jest pustym sloganem, lecz realnym doświadczeniem. Właśnie dlatego na potrzeby nowej strony internetowej zrealizowaliśmy sesję wizerunkową, która miała oddać ten aspekt w najdrobniejszych detalach. Skupiliśmy się na dwóch kluczowych obszarach: opieka nad klientem indywidualnym i biznesowym.

Zależało nam na tym, by potencjalny gość – przeglądając stronę – widział i czuł, że jego pobyt lub wydarzenie będzie niezapomniane. Stąd kadry ukazujące uśmiechnięty personel, komfortowe wnętrza i atmosferę swobody oraz profesjonalizmu, które od lat wyróżniają Hotel Kossak.

Każdy element – od aranżacji wnętrz, przez naturalne światło, aż po emocje bohaterów zdjęć – został zaplanowany tak, by pokazać, że Hotel Kossak to więcej niż miejsce na nocleg. To przestrzeń, w której chce się być.