Hotel Senacki to obiekt noclegowy położony na jednej z głównych dróg w Krakowie – na ulicy Grodzkiej, łączącej Stary Rynek z Wawelem. Położenie atrakcyjne dla turystów, atrakcyjne również dla wielu miejsc noclegowych. Jak zatem komunikować o swojej marce, by nie przepaść w tłumie? 

Wyzwanie: konkurencyjny rynek

W 2022 roku ukazał się raport Emmeron Evaluation. Według tamtych danych pod samym Wawelem funkcjonowało blisko 200 hoteli, oferujących ok. 18 tys. pokoi hotelowych. Przebywając w takim otoczeniu jako marka trzeba wiedzieć z kim się mierzyć i o jakie wyróżniki warto zadbać. 

Rozwiązanie: analiza konkurencji & strategia marki 

Analiza konkurencji wraz z ankietami konsumenckimi były dla nas punktem wyjścia. To tutaj zbieraliśmy kluczowe informacje do warsztatów strategicznych, które były drugim etapem naszych działań. 

Podczas warsztatów strategicznych u klienta zabiegaliśmy o kluczowe kwestie: 

W cały proces był zaangażowany nie tylko zarząd, ale przede wszystkim dział handlowy i dział obsługi klienta. Każdy dział ma styczność z klientem na innym etapie i każdy widzi go z innej perspektywy, dlatego tak ważne był udział hotelowego zespołu. 

Efekt: spójność komunikacyjna & zaplanowane działanie 

Zebrane informacje pozwoliły na opracowanie strategii marki, dokumentu, który w pełni odpowiada na pytania: 

Strategia, która została opracowana dla Hotelu Senacki podkreślała przede wszystkim historyczny aspekt hotelu, krakowskie pochodzenie właścicieli, jak i znajomość miasta. W świecie dużej anonimowości, globalnych spółek hotelowych pobyt w hotelu w Krakowie, będącym faktycznie przedłużeniem krakowskiej historii, był pomysłem dość oczywistym, ale mimo wszystko nie powszechnym. 

To, na co zaczął stawiać Senacki to doświadczenie Krakowa wszystkimi zmysłami. Ta “zmysłowość”, to nieoczywiste, wpisane w strategię odkrywanie miasta, było w dalszym kroku konsekwentnie przez nas wprowadzane. Poprzez opracowanie nowej identyfikacji wizualnej, stworzenie spójnej komunikacji czy wystroju. 

W świecie dużej anonimowości, globalnych spółek hotelowych pobyt w hotelu w Krakowie, będącym faktycznie przedłużeniem krakowskiej historii, był pomysłem dość oczywistym, ale mimo wszystko nie powszechnym.

Najwięcej pracy wymagały i nadal wymagają elementy powiązane z wnętrzem Hotelu Senacki – w końcu nie da się budować określonego wrażenia bez tego, co w środku. Tak więc wymyśliliśmy koncepcję na:

Poniżej znajdziesz fragmenty tekstów, jak i część materiałów graficznych, które udało nam się wypracować na początku naszej współpracy. Bez wątpienia – poczujesz w nich krakowskiego ducha, jednak najpełniej przeżyjesz tę przygodę zaglądając do Hotelu Senacki, do źródeł historii.

tabliczka, która znajduje się przed wejściem do Hotelu Senacki

🔴 Zobacz próbkę tekstu

“Nie ważne ile kilometrów przejechałeś, by tu dotrzeć. Nadszedł czas, by się zatrzymać.
Zatrzymać i zanurzyć się w historii miejsca, jakim jest Kraków.
Rozejrzyj się – historia dzieje się na Twoich oczach. W pokoju, przechodząc spacerkiem po holu czy wolnym krokiem snując się po Kazimierzu”.

“(…)Bo czas w Senackim naprawdę się zatrzymał. Mury kamienicy pełne pięknej historii odtwarzają ją dzień po dniu. Czasem głucho, tylko poprzez zawieszone na nich zdjęcia. A czasem gwarnie, poprzez sługi historii – cały personel Hotelu Senackiego.
Ci, którzy są w tych murach po dziś dzień to gawędziarze. Pomocni tu i teraz, by historia jeszcze raz wlała się w uszy”.

🔴 Zobacz materiały wizualne

cytat do kawy & liścik do klucza

liścik do powitalnego smakołyku

zawieszka na drzwi & przewodnik po Krakowie

strona www

🔴 Zobacz, jak wygląda pobyt